Preloader

Kim jesteśmy

Drodzy Piloci,


SKYAir VA utworzyliśmy od zera, z powodu zawieszenia działalności innej wirtualnej linii lotniczej SkyTrans VA, w której to wcześniej wspólnie lataliśmy od wielu miesięcy, wylatując setki godzin i wykonując nie tylko loty transportowe, widokowe i liniowe, ale też czynnie uczestnicząc w wielu szkoleniach kontrolerów PL-VACC w polskim vFIR. Obecnie w SKYAir VA chcemy kontynuować dobre tradycje poprzedniej linii, w tym nadal wydając magazyn wirtualnych pilotów TakeOff.


Nadal skupiamy się na wykonywaniu lotów VFR małymi maszynami (klasy General Aviation). W bazie danych mamy niemal wszystkie polskie lotniska i lądowiska, zarówno te komunikacyjne i aeroklubowe, jak też i wojskowe. Jest ich łącznie ponad 80. System losowego generowania zleceń sprawia, że ciągłe loty pomiędzy tymi samymi lotniskami są rzadkością. Maszyn GA używamy też do latania wg zasad IFR, gdy na loty VFR nie pozwalają warunki pogodowe lub inne okoliczności. Tak więc jesteśmy linią nakierowaną na tych pilotów, którymi znudziły się ciągłe loty dużymi samolotami komunikacyjnymi pomiędzy kilkunastoma tymi samymi lotniskami. Skupiamy się raczej na tym, by częściej wyglądać za okno samolotu, niż obsługiwać komputer pokładowy. Jednakże, dla urozmaicenia, oferujemy również loty dużymi maszynami komunikacyjnymi, lecz bardziej dla odmiany i w drodze wyjątku.


W bazie samolotów mamy zarówno popularne (defaultowe lub płatne) maszyny typu C172, C182, M20, BE58, dostępne we wszystkich symulatorach, jak też te rzadziej spotykane, czy też występujące wyłącznie pod X-Plane, jak np. Pipistrel Panthera.


Kładziemy duży nacisk na poprawne planowanie i wykonywanie lotów. Dzięki konieczności każdorazowego planowania trasy, a nie tylko ściąganiu 'gotowca' z popularnych serwisów, pilot uczy się i stale doskonali swoje umiejętności, nie popadając w rutynę. Dotyczy to nie tylko lotów VFR, ale również lotów IFR poniżej FL95. Latanie na zasadzie „swobodnej zabawy bez zasad” zostawiamy innym.


Regularnie organizujemy różnego rodzaju przeloty grupowe, podczas których odwiedzamy mało znane zakątki w kraju i za granicą. Ponadto staramy się – częściej lub rzadziej – bywać na szkoleniach i egzaminach kandydatów na kontrolerów PL-VACC, co pozwala zarówno doskonalić swoje umiejętności w odpowiednim zakresie, jak też uczyć latania naszych adeptów.


Chętnych zapraszamy do zapoznania się z Regulaminem SKYAir VA i do wysłania swego zgłoszenia.


Jeśli jesteś mniej lub bardziej początkujący, a chcesz się nauczyć, jak dobrze latać, to zapraszamy do wstąpienia do naszej szkoły wirtualnego latania, gdzie nauczymy Cię wszystkiego po kolei. Jedyne czego oczekujemy, to możliwości kontaktowania się poprzez komunikator Discord, jak też odpowiedniej chęci do nauki i aktywności w lotach.


Jeśli chciałbyś o coś zapytać - pisz na nasz adres mailowy: zarzad@skyair-va.pl


Zapraszamy serdecznie!

Nasza flota

Linia posiada bardzo duży wybór samolotów - od małych jednosilnikowych, po większe wielosilnikowe.

Każdy znajdzie samolot dla siebie, odpowiedni do aktualnie wykonywanego zlecenia.

Cessna C182

Super samolocik!

Mooney M20

Też fajny :)

Piper PA38

Piękny ...

Cessna C310

Też super

Dane operacyjne

500

nalot[godz]

500

piloci

500

samoloty

0

lotów

Kontakt

Jeżeli masz pytania , zapraszamy do kontaktu.

Skrócony Regulamin

  • 1. Członkiem linii SKYAir VA może zostać każdy użytkownik sieci VATSIM, który posiada aktywne konto w sieci VATSIM z minimalnym nalotem 30 godzin, ma ukończone 16 lat i zdany egzamin wstępny. O sposobie przeprowadzenia egzaminu decyduje CEO. Przynależność pilota do innej linii lotniczej lub też bardzo słaba znajomość frazeologii lotniczej po angielsku nie ma znaczenia.

  • 2. Kandydaci na członka linii (uczniowie) podlegają szkoleniu w zakresie i w sposobie wskazanym przez CEO. W tym czasie mogą korzystać z materiałów szkoleniowych udostępnionych przez linię, jak też ze środków komunikacji używanych wewnątrz linii (Discord, Forum). Po zdaniu egzaminu i uzyskaniu statusu Pilota, każdemu nadawany jest indywidualny numer pilota (np. SKA010), którym to posługujemy się przy wykonywaniu zleceń dla linii.

  • 3. Wszyscy piloci linii SKYAir VA mają obowiązek przestrzegania zapisów dokumentu Zasady wykonywania lotów VFR w FIR Warszawa. Jego aktualną wersję można znaleźć na stronie PL-VACC - polskiego oddziału sieci VATSIM. Dodatkowo, piloci mają obowiązek przestrzegania wewnętrznych zasad wykonywania i planowania lotów, zarówno VFR, jak i IFR.

  • 4. Każdy pilot powinien wykonać minimum 2 loty w ciągu 30 dni kalendarzowych. Jeżeli w tym czasie pilot nie wykona żadnego lotu, jego status może zostać zmieniony na nieaktywny. Niewykonywanie lotów, połączone z brakiem innej aktywności, może być powodem do trwałego usunięcia pilota z linii.

  • 5. Wszystkie loty muszą odbywać się on-line w sieci VATSIM. Znak wywoławczy linii to SKA (wywoływany jako Sky Air). Piloci logują się do sieci za pomocą callsignu wykorzystując swój indywidualny numer pilota (np. SKA001). Wszystkie swoje loty piloci raportują programem SIM ACARS. Wykonane loty podlegają zatwierdzeniu lub odrzuceniu przez moderatorów. W przypadku odrzucenia raportu pilotowi nie jest naliczane wynagrodzenia za wykonany lot.

  • 6. Każdy nowoprzyjęty pilot posiada podstawowe uprawnienia do wykonywania lotów według zasad VFR. Uprawnienia te można rozszerzyć o uprawnienia do wykonywania lotów według zasad IFR, po uzyskaniu odpowiedniego nalotu oraz zdaniu egzaminu teoretycznego i praktycznego.

  • 7. W zależności od posiadanego nalotu w linii, piloci, po zdaniu egzaminu, mogą zdobywać kolejne uprawnienia do wykonywania lotów samolotami wielosilnikowymi klasy B oraz C.

  • 8. W przypadku naruszania zasad niniejszego regulaminu oraz wewnętrznych zasad wykonywania i planowania lotów, CEO linii może wyciągnąć odpowiednie konsekwencje wobec danego pilota. W sprawach nieuregulowanych powyższym regulaminem, ostateczne decyzje podejmuje CEO linii.

Szkółka VFR

  • W ramach działalności naszej Linii wychodzimy naprzeciw tym pilotom, którzy dopiero zaczynają przygodę z wirtualnym lataniem i potrzebują nieco pomocy. Prowadzimy bowiem szkolenia w zakresie latania na VATSIM, głównie małymi samolotami General Aviation. Chętnym oferujemy możliwość przeszkolenia na tyle, by mogli samodzielnie i poprawnie latać VFR na VATSIM. Nie jest tak, że wiemy i umiemy wszystko, ale wiemy i umiemy tyle, by pomóc wszystkim stawiającym pierwsze kroki.

  • Nasze wymagania dla początkujących to: aktywne konto na VATSIM, ukończone 16 lat, komunikacja przez program Discord, umiejętność pilotażu wybranych samolotów. Ten ostatni wymóg wymaga wyjaśnienia: nie uczymy latać, lecz uczymy latać VFR na VATSIM. To zasadnicza różnica. Pilot musi umieć prowadzić samolot, panować nad nim, wykonywać wszystkie podstawowe manewry – my tego nie uczymy, bo wchodzi to w zakres samego opanowania symulatora lotów jako programu. Nie jest wymagana znajomość języka angielskiego. Jeżeli kandydat nie spełnia wymogu dotyczącego wieku, decyzję o przyjęciu podejmujemy indywidualnie.

  • Co oferujemy: - pomoc techniczną, również w zakresie wyboru oprogramowania, tak w zakresie symulatorów FSX/P3D, jak i Xplane, - naukę poprawnej komunikacji na VATSIM (frazeologia lotnicza, komunikacja z kontrolerem, obsługa kanału UNICOM, ...), - układanie planu lotu VFR (czytanie map, co i jak wpisujemy do planu lotu, jak zaplanować wysokość i prędkość lotu, ...), - naukę lotów VFR (kręgi nadlotniskowe, starty i lądowania z różnych lotnisk, przelot przez obszary TMA i CTR, ...). Nauka zakończy się egzaminem teoretycznym i praktycznym, po którym pilot będzie mógł latać w naszej Linii, oczywiście jeśli zechce.

  • Dla chętnych, którzy zostaną w naszej Linii, możliwa jest pomoc i przeszkolenie w następnych etapach rozwoju, a mianowicie nauka w zakresie lotów według zasad IFR, zarówno poniżej poziomu FL95 oraz powyżej tej granicy. Zainteresowanych prosimy o kontakt.